ul { list-style-type: square; }
Mojebiznes.pl Automatyzacja konfiguracja BaseLinker

+48 730 412 806

NIP: 851 325 22 19

kontakt@mojebiznes.pl

PANO sp. z o.o.

© 2022| mojebiznes.pl | PANO sp. z o.o.

BaseLinker

 

Czym jest BaseLinker pisałem w poprzednim artykule. 

Teraz chciałbym odpowiedzieć na pytanie, czy jest on konieczny.

W mojej opinie, Tak.

Mam klientów którzy realizują po 30-50 zamówień dziennie jaki i takich którzy realizują ich 300-400 każdego dnia, i z obu tych grup usłyszałem opinie że „czują się jak by wyszli z epoki kamienia łupanego”

Robienie faktur czy etykiet ręcznie to strata czasu, warto go poświęcić na rozwój firmy.

W mniejszych firmam BaseLinker jest używany to tworzenia etykiet, wystawiania faktur/ paragonów, wysyłania automatycznych maili. W większych firmach używa się asystenta pakowania, zbieranie produktów z magazynu, koszyki produktowe integracje z systemami ERP i to tylko kilka z udogodnień.

Jeśli jesteś ciekaw jak wygląda implementacja systemu Baselinker w moim wykonaniu, napisz do mnie maila na adres kontakt@mojebiznes.pl.

Zdecydowanie łatwiej jest zaimplementować BL w nowym sklepie niż już w firmie która ma już całą infrastrukturę, dlatego warto korzystać z tego narzędzia od początku.

System baselinker w sklepie internetowym i allegro

System ERP

 

Czym jest właściwie system ERP?

„System ERP (z ang. Enterprise Resources Planning) to oprogramowanie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem. Kryjące się w skrócie ERP „planowanie zasobów” obejmuje kontrolę i zarządzanie najważniejszymi zasobami i procesami w niemal każdym obszarze biznesowym firmy: sprzedaż, finanse, księgowość, magazyn, kadry, zaopatrzenie, produkcja itd.”

Jest to rozwiązanie które z czasem rozwoju twojego biznesu może okazać się konieczne, System w którym możesz prowadzić zawansowany magazyn, księgowość, rozliczać pracowników i wiele więcej, Systemy ERP często dostępne są modularnie, to znaczy płacisz za to co aktualnie używasz.

Czy na początku biznesu związanego z handlem potrzebuje taki system?

Nie wyobrażam sobie (Księgowe raczej też nie) firmy na pełnej księgowości która nie ma odpowiedniego systemu.

Jeśli masz jednak niewielu produktów w sklepie, potrafisz sobie dobrze zorganizować magazyn i finanse możesz z takim programem jeszcze poczekać. 

Tego typu systemy często jest to wydatek kilku tysięcy złotych, oczywiście można wybrać również opcje abonamentowe.

 

system ERP Comarch optima subiekt nexo allegro

Prowadzenie sklepu internetowego nie musi być drogie, jednak są elementy bez których ciężko sobie wyobrazić dobrze działający e-commerce.

W tym artykule omówię kilka ważnych elementów technicznych i praktycznych które pozwolą obsługiwać klientów na najwyższym poziomie a do tego ułatwią prowadzenie handlu w Internecie.

Jest to moja lista, nie każdy z tych elementów jest wymagany (przynajmniej na początku) Jednak są sprzęty które mogą znacznie ułatwić pracę.

W artykule nie będę polecał żadnego sprzętu, wybierz taki który będzie odpowiedni dla Ciebie, zwróć jednak uwagę na trwałość oraz koszty eskalacji.

Jaki sprzęt do sklepu internetowe.

25 marca 2022

Spis treści:

Drukarka

 

Myślę że jest to podstawowy element nie tylko dla sklepów internetowych ale również dla większości firm.

Zwykła drukarka do wydruku A4, przyda nam się nie tylko do wydruku faktu dla klientów ale również do dokumentów dla księgowej czy dla nas samych, które później zostaną umieszczone w segregatorze

Wile sklepów wysyła faktury elektronicznie oraz papierowe, możesz wysłać tylko dokument pocztą email, w ten sposób na pewno oszczędzisz kilka drzew, jednak są klienci którzy preferują dokumenty w formie papierowej.

Nie zależnie od tego czy będziesz używał drukarki do faktury czy nie, przyda się ona do innych działań w firmie.

Drukarka w biznesie jaką wybrać
Drukarka do etykiet etykieciarka zebra

Etykieciarka/ Drukarka do etykiet

 

Tak samo jak zwykła drukarka, Podstawowy element w każdym sklepie internetowym,

Na początku można drukować etykiety na kartkach A4, ciąć je i naklejać lub wkładać do kangurka(koperty kurierskiej). 

Z perspektyw kilku zamówień nie ma problemu, schody zaczynają się przy kilku nastu zamówieniach.

Etykieciarka jest jedynym docelowym rozwiązaniem jeśli chodzi o listy przewozowe.

W systemie BaseLinker. Tworzymy list jednym kliknięciem i od razu są drukowane, nie musi tracić czasu na wycinanie czy szukanie kopert kurierskich.

Dodatkowo etykiety wyglądają lepiej, nie raz dostałem przesyłkę z wycinaną etykietą, od razu na to zwracam uwagę, być może zboczenie zawodowe.

Skaner kodów kreskowych

 

Pewnie pomyślisz sobie, po co mi skaner, one są tylko dla dużych firm, ja robię tylko kilkanaście przesyłek dziennie, mi się nie przyda, otóż nie.

skaner kodów kreskowych można użyć na wiele sposób.

Nawet  Jeśli twoje produkty nie posiadają kodów kreskowych, Jak?

System  BaseLinker możesz obsługiwać nie tylko za pomocą klawiatury i myszki ale również skanera, dzięki czemu na stole do pakowania przesyłek mogą znajdować się tylko potrzebne rzeczy.

W BL możesz zdefiniować własną akcje, np. Generowanie przesyłki. Tworzysz taką akcje w systemie generujesz dla niej kod i po jego zeskanowaniu mogą generować się listy przewozowe.

Rozwiązanie z którego korzysta wiele firm.

Asystent pakowania, jest to narzędzie które ułatwia pakowanie przesyłek. Możemy zeskanować produkt i system od razu nam „powie” czy dany produkt pasuje do danego zamówienia czy też nie.

Dzięki czemu możemy popełniać mniej błędów przy pakowaniu.

Skaner ma wiele różnych zastosować, może nam również uzupełniać EAN w odpowiedniej rubryce lub ułatwić wyszukiwanie produktów w magazynie.

Skanery działaj jak każde inne urządzenie na USB, nie ma potrzeby ich konfiguracji. Od razu po podłączeniu spełniają swoje zadanie.

skaner kodów kreskowych w sklepie

Drukarka fiskalna

 

Wiele firm rozpoczynając swoją działalność w internecie jest zwolniona z kasy fiskalnej, jeszcze inni nie mogą być zwolnieni a jeszcze inni nie chcą.

Jednak z czasem kiedy nasz biznes zacznie się rozwijać może okazać się że taki sprzęt będzie konieczny.

Ale czym się różni drukarka fiskalna od kasy fiskalnej i dlaczego najlepiej wybrać drukarkę?

W dużym uproszczeniu i skrócie,

Kasa fiskalna posiada pamięć przeznaczoną na zapisywanie produktów.

A drukarka fiskalna działa z algorytmami i systemami i nie ma potrzeby zapisywać produktów, dzięki czemu możemy automatycznie drukować paragon bez konieczności wprowadzania czy wybierania go ręcznie.

Po instalacji drukarki, konfiguracji i podpięciu integratora drukarka może drukować Paragony z systemu BaseLinker jednym kliknięciem, może być nawet jednym z elementów innych akcji autentycznych w tym systemie.

Stół do pakowania

 

Konieczność czy strata pieniędzy?

Dobrze zaprojektowany stół wpływa na komfort pracy oraz szybkość pracy. Jeśli wszystko mamy pod ręką, bez konieczności obracania się i szukania kartonów, foli bąbelkowej, paragonów, pozwoli to na dużo łatwiejszą i przyjemniejszą prace.

Nie jest to element bez którego sklep nie może funkcjonować, jednak tak jak z wieloma sprzętami na tej liście, jeśli sklep będzie się rozwijał pojawi się konieczność zakupu takiego stołu

Dobrze gdyby pracownika nie bolały plecy po pracy bo przez cały dzień musiał się schylać do nieprzystosowanego stołu i tracił dużo czasu na obracanie się czy robieniem kroku po koperty.

Z obecnej perspektywy może się wydawać „ co to jest jeden krok” jednak z perspektywy automatyzacji i optymalizacji pracy są to ważne elementy które w ciągu roku mogą nam zaoszczędzić kilka godzin.

Kamera

 

Prowadząc sklep internetowy miałeś kiedyś sytuacje żeby klient mówił że nie dostał tego co zamówił?

Ty jesteś pewien że zapakowałeś wszystkie produktu z zamówienia.

Klient dalej się upiera, jak to zweryfikować?

Kamera, pozwoli ona wykonać zdjęcie które zostanie zapisane w systemie dzięki czemu mamy potwierdzenie co zostało spakowane.

Możesz takie zdjęcie również wysłać do klienta, za nim otrzyma przesyłkę, nie raz widziałem miłe zaskoczenie klienta że widzi swoje produkty za nim jeszcze je otrzymał.  

Zdjęcia mogą zaoszczędzić nam pieniądze i czas na spory z klientem, BaseLinker jest narzędziem które umożliwia nam korzystanie z kamery, można zautomatyzować wiele procesów z tym związanych.

Jeśli nie wiesz jak wdrożyć to w swojej firmie, napisz do mnie wiadomość lub zadzwoń.

kamerka internetowa kamera w sklepie internetowym
*Twój e-mail:
*Twój nr telefonu
NIP
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Należy uzupełnić e-mail oraz numer telefonu

Zostaw kontakt abym mógł się z Tobą skontaktować 

Darmowe konsultacje

Mojebiznes.pl Automatyzacja konfiguracja BaseLinker